آیا لهجه شامی بهترین لهجه عربی است؟

آیا لهجه شامی بهترین لهجه عربی است؟
در این پست می‌خوانید:

زبان آموزان زیادی را دیده ام که می پرسند بهترین لهجه عربی کدام است؟ به عقیده برخی، لهجه شامی از لهجه های محبوب زبان عربی است؛ حتی اگر این فرض صحیح باشد اما این معیار انتخاب لهجه مناسب شما نیست.

شام کجاست؟

شام به منطقه ای واقع در دریای مدیترانه شرقی گفته می شود و اما حتما بارها از خودتان پرسیدید لهجه شامی متعلق به کدام کشور عربی است؟!

در واقع لهجه شامی شامل لهجه لبنان، فلسطین، سوریه و اردن است؛ البته تفاوت‌ هایی نیز وجود دارد که خیلی جای نگرانی ندارد و طبیعی است.

البته قبل از اینکه دنبال جوابی برای سؤال کدام لهجه عربی بهتر است؟ باید ببینید آیا زبان عربی فصیح برای شما بهتر است یا یادگیری لهجه عراقی، اماراتی، عمانی یا …

پیشنهاد می کنیم اگر هنوز تفاوت بین فصیح و لهجه را نمی دانید مطلب یادگیری زبان عربی فصیح بهتر است یا لهجه عامیانه؟ را مطالعه کنید.

چرا به شام Levant می‌گویند؟

اصطلاح Levant در اواخر قرن 15 از زبان فرانسه وارد انگلیسی شد. این کلمه از Levante ایتالیایی گرفته شده است، به معنی «طلوع»، دلالت بر طلوع خورشید در شرق. معادل عربی این اصطلاح «المشرق»، به معنی «سرزمینی که خورشید طلوع می کند» شناخته شده است.

بهترین لهجه عربی کدام است؟

هر زبان آموز عربی حتما یک بار با این سؤال مواجه شده که کدام لهجه عربی بهتر است؟

هر کدام از لهجه های عربی کاربردهای خاص خود را دارند و صرفا از روی ظواهر و کلامی که شنیده می شود، نمی توان گفت فلان لهجه یقینا برترین، بهترین و کاربردی ترین لهجه عربی است.

بهترین معیار انتخاب لهجه مناسب

قطعا بهترین معیار انتخاب لهجه صحیح، شناخت نیازها و اهداف شخصی زبان آموزان عزیز است.

هیچ لهجه ای بی مصرف یا بیهوده نیست و مقام و جایگاه خاص خود را دارد و باید اساتید عزیز لهجه های مختلف به این نکته توجه جدی داشته باشند که نباید فکر و نظر شخصی خود درباره لهجه مطلوبشان را به زبان آموزان تحمیل کنند.

اما اگر می خواهید درباره لهجه شامی اطلاعاتی به دست بیاورید همراه ما باشید.

کاربرد لهجه شامی

وقتی به این فکر می کنید که چه لهجه عربی می خواهید یاد بگیرید، به کجا می روید و وقتی به آنجا می روید چه کاری انجام می دهید باید نقش مهمی در انتخاب شما داشته باشد.

بهتر است بدانید، زبان عربی به لهجه شامی در بسیاری از کشورها از جمله فلسطین، اردن، سوریه و لبنان صحبت می شود و به طور گسترده ای توسط بسیاری از کشورهای عرب زبان همسایه قابل فهم است.

آسان‌ترین لهجه عربی

با دقت بخوانید!!! اگر کاملاً مطمئن نیستید که به کجا می خواهید سفر کنید یا کار شما ممکن است شما را به کجا برساند، یا صرفا از روی علاقه می خواهید زبان عربی یاد بگیرید با یادگیری زبان عربی به لهجه شامی Levantine arabic انعطاف بیشتری خواهید داشت.

بسیاری از عرب زبانان بومی که در خارج از منطقه عرب زبان شام زندگی می کنند معتقدند که لهجه شامی یکی از آسان ترین لهجه های عربی است و این عقیده نویسنده این مقاله نیست.

پس در انتخاب یک لهجه معیار اصلی، نیاز شما به آن لهجه ای است در کشور هدفتان صحبت می شود؛ چه آن لهجه عراقی باشد یا خلیجی و عمانی و ….

بنابراین عاقلانه نیست شخصی که قصد مهاجرت به عمان یا امارات را دارد، لهجه شامی یاد بگیرد.



عروس لهجه های عربی

بسیاری از مردم جهان حتی ایران، اذعان دارند که زبان عربی به لهجه شامی، لطیف‌ ترین و زیباترین لهجه عربی است.

در مواردی که برخی ممکن است لهجه عراقی را به لحاظ تلفظ سنگین بدانند و تلفظ لهجه مصری را کمی سبک تر، وقتی صحبت از کلمات و عبارات عربی شامی می شود، زبان آموزان عربی تمایل دارند تلفظ خود را تلفظ صحیح بدانند.

برخی از زبان آموزان عربی حتی پا را فراتر می گذارند و می گویند که این لهجه عربی دارای آهنگی بسیار گوش نواز و شیرین است. به همین دلیل است که ترانه های عربی به لهجه های لبنانی و سوری طرفداران زیادی دارد.

اما این زیبایی یا لطافت دلیل بر این نیست که شما اهداف و نیازهای خود را نادیده بگیرید و دنبال یادگیری لهجه ای بروید که مناسب و همسو با اهداف و نیازهای اصلی شما نیست.

بهترین لهجه برای سفر به سوریه و لبنان

با یادگیری لهجه شامی می توانید به راحتی به کشورهای سوریه، لبنان، اردن، فلسطین سفر کنید. پس لهجه شامی در واقع 4 لهجه عربی از جمله لهجه سوری، لبنانی، اردنی و فلسطینی را شامل می شود.

حالا شاید کمی گیج شوید که آیا من برای ارتباط با عراقی ها، اماراتی ها، عمانی ها و دیگر کشورهای عربی از لهجه شامی استفاده کنم؟!
پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

لهجه مناسب برای سفر به عراق، امارات، عمان و …

در این بخش به طور خلاصه به لهجه های مناسبی که در سفر به کشورهای عربی پربازدید دیگر نیاز خواهید داشت، اشاره می کنیم؛

  • لهجه عراقی: مناسب سفر به کربلا، نجف اشرف و دیگر شهرهای کشور عراق
  • لهجه اماراتی: مناسب برای سفر به دبی، ابوظبی و دیگر شهرهای امارات
  • لهجه عمانی: مناسب برای سفر به کشور عمان
  • لهجه خلیجی: مناسب برای سفر به قطر، بحرین، کویت، عربستان و حتی امارات
لهجه مناسب برای سفر به عراق، امارات، عمان و ...

چنانچه سؤال دیگری دارید در بخش «دیدگاه» آن را با ما در میان بگذارید تا با اطلاعات کامل لهجه مناسب خود را انتخاب کرده و از اتلاف وقت و مال خود جلوگیری کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 4.7 / 5. تعداد رأی: 61

دیدگاه‌ها ۵
ارسال دیدگاه جدید