مکالمه عربی بین دو دوست درباره آخر هفته (01)

مکالمه عربی بین دو دوست درباره آخر هفته (01)
در این پست می‌خوانید:

در این آموزش می خواهیم یک مکالمه عربی بین دو دوست به شما آموزش دهیم. در این مکالمه عربی کوتاه، دو دوست درباره تعطیلات آخر هفته صحبت می کنند. قرار است پدربزرگ و مادربزرگ یکی از این دو دوست به دیدن آنان برود و آخر هفته کنار هم باشند.

مکالمه عربی کوتاه بین دو دوست

این مکالمه به زبان عربی فصیح است.

مَرْحَباً! كَيْفَ حالُكَ؟سلام چطوری؟
مَرْحَباً! أَنا بِخَيْر، الحمد لله. وَأَنْتَ؟سلام! من خوبم خدا رو شکر . تو چطوری؟
أَنا أَيْضاً بِخَيْر. أَنا فَقَطْ أَنْتَظِرُ عُطْلَةَ نِهايَةِ الأُسْبُوعِ. أَجْدادِي قادِمِينَ لِزِيارَتِنا.من هم خوبم. من فقط منتظر تعطیلی آخر هفته هستم. پدربزرگ و مادربزرگم به دیدن ما می آیند.
ممتاز! ماذا سَتَفْعَلُونَ أَثْناءَ الزِيارَة؟عالیه. در طول بازدید چه خواهید کرد؟
سَنَقُومُ بِجَوْلَةٍ1 فِي المَدِينَةِ وَزِيارَةِ الأَماكِنِ السِياحِيَّةِ. كَما سَنَقُومُ بِرِحْلَةٍ إِلَى الشاطِئِ.در شهر گشتی می زنیم و از مکان های دیدنی دیدن می کنیم. سفری به ساحل هم خواهیم داشت.
رائِع! أَنا أَيْضاً أُخَطِّطُ لِقَضاءِ عُطْلَةِ نِهايَةِ الأُسْبُوعِ فِي الشاطِئِ مَعَ عائِلَتِي. الجَوُّ الآنَ رائِعٌ لِلسِباحَةِ وَالتَشَمُّس2.فوق العاده است! منم قصد دارم آخر هفته را با خانواده ام در ساحل بگذرانم. الان هوا برای شنا و آفتاب گرفتن عالیه.
نَعَمْ، أَنا مُتَحَمِّسٌ3 لِذٰلِكَ. أَتَمَنَّى أَنْ تَكُونَ لَدَيْنا عُطْلَةٌ مُمْتِعَةٌ وَنَسْتَمْتِعَ بِوَقْتِنا مَعاً.بله، من بابت آن هیجان زده هستم. امیدوارم تعطیلات خوبی داشته باشیم و از اوقاتی که در کنار هم هستیم لذت ببریم.
بِالتَأْكِيدِ سَتَكُونُ عُطْلَةً مُذْهِلَةً! اِسْتَمْتِعْ4 بِوَقْتِكَ مَعَ جَدِّكَ وَجَدْتُكَ وَلا تَنْسَى أَنْ تَلْتَقِطَ5 الكَثِيرَ مِنْ الصُوَرِ لِذِكْرَى.حتما تعطیلات شگفت انگیزی میشه! از وقتت با پدربزرگ و مادربزرگ خود لذت ببر و فراموش نکن که عکس های زیادی برای یادگاری بگیری.
شُكْراً! سَأَفْعَلُ ذٰلِكَ.ممنونم! همینکارو میکنم.
أَتَمَنَّى لَكَ رِحْلَةً آمِنَةً وَعَوْدَةً سَعِيدَةً. إِلَى اللِقاءِ قَرِيباً!برایتان سفری بی خطر و بازگشتی خوش آرزو میکنم. به زودی میبینمت!
مکالمه عربی بین دو دوست

امیدوارم این مکالمه عربی کوتاه برایتان مفید بوده باشد. اگر موضوع دیگری برای مکالمه نیاز دارید در بخش «دیدگاه ها» برای ما ارسال کنید.

لغات عربی مهم

  1. جولة: گشت و گذار، گردش ↩︎
  2. التشمس: آفتاب گرفتن ↩︎
  3. مُتَحَمِّس: هیجان زده ↩︎
  4. إستمتاع بـ…: لذت بردن از … ↩︎
  5. إلتِقاط الصورة: گرفتن عکس ↩︎

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 5 / 5. تعداد رأی: 15

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید