فیلم سینمایی دهلیز دوبله عربی به لهجه لبنانی

فیلم سینمایی دهلیز دوبله عربی به لهجه لبنانی

يكي از بهترین راه های آموزش لهجه لبنانی که عضوی از خانواده لهجه شامی است، مشاهده و دانلود فیلم عربی است. امروز می توانید فیلم سینمایی دهلیز دوبله عربی به لهجه لبنانی را دانلود کنید.

در واقع لهجه شامی شامل لهجه لبنانی، فلسطینی، سوری و اردنی است؛ البته تفاوت‌ هایی نیز وجود دارد که خیلی جای نگرانی ندارد.

قبلا برای یادگیری لهجه شامی به معرفی فیلم عربی پرداختیم. امروز نیز قصد داریم فیلم سینمایی دهلیز دوبله عربی به لهجه لبنانی را برای دانلود در دسترس زبان آموزان عربی و علاقمندان لهجه لبنانی قرار دهیم.

پیشنهاد می کنیم اگر هنوز تفاوت بین فصیح و لهجه را نمی دانید مطلب یادگیری زبان عربی فصیح بهتر است یا لهجه عامیانه؟ را مطالعه کنید.

معرفی فیلم سینمایی دهلیز دوبله عربی به لهجه لبنانی

دهلیز فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی و سید محمود رضوی محصول سال ۱۳۹۲ با بازیگری رضا عطاران و هانیه توسلی است. عطاران در این فیلم نقش معلم زبانی را بازی می‌کند که به دلیل یک نزاع باعث قتل یک نفر شده‌است و هانیه توسلی در نقش همسر او ایفای نقش می‌کند.

این فیلم نخستین فیلم بلند سینمایی شعیبی به‌شمار می‌رود که با طرح یک خطی که از خود اوست، توسط علی اصغری نوشته شده‌است.

خلاصه داستان فیلم سینمایی دهلیز دوبله عربی به لهجه لبنانی

شیوا (هانیه توسلی) در غیاب همسر معلمش، بهزاد (رضا عطاران)، که به دلیل یک نزاع باعث قتل شده‌است، به تنهایی کار می‌کند و از تنها پسرشان، امیرعلی (محمدرضا شیرخانلو) که کلاس اول و پسری شاد و بازیگوش است، مراقبت می‌کند. امیر علی در ابتدا فکر می‌کند که پدرش مرده‌است، اما او در زندان و منتظر تصمیم نهایی دادگاه است. شیوا پیاپی از برادر زن مقتول (سعید چنگیزیان) می‌خواهد تا با خانواده مقتول صحبت کند و رضایت تنها ولی دم باقی مانده را که خواهر دوقلوی (نگار عابدی) مقتول است، بگیرد. از طرفی امیرعلی کم‌کم در مدرسه و جمع دوستان غیاب پدر خود را احساس می‌کند.

آقای ایزدی (شاهرخ فروتنیان) و همسرش (افسانه چهره‌آزاد) که به عنوان فعال اجتماعی در کنار این خانواده هستند، پیشنهاد می‌دهند که امیرعلی پدرش را ملاقات کند. بالاخره، امیر علی پدرش را برای اولین بار ملاقات می‌کند. در ابتدا رابطه بین پدر و پسر خوب نیست و امیرعلی دچار مشکلات روحی و فکری می‌شود. اما به مرور زمان، رابطهٔ بین پدر و پسر صمیمانه‌تر و دوستانه‌تر می‌شود.

به دلیل رفتار خوب در زندان، بهزاد موفق می‌شود مرخصی بگیرد و نزد خانواده‌اش برود. در این مدت وضعیت روحی و عاطفی امیرعلی بهتر می‌شود.

یک‌بار که شیوا و آقای ایزدی برای جلب رضایت خانواده مقتول، برای بار چندم به خانه آن‌ها می‌روند، امیرعلی که همراه آن‌ها آمده‌است، رو به مادر مقتول، که به خاطر مرگ پسرش مدت‌هاست ساکت است و حرفی نمی‌زند، از کار پدرش عذرخواهی می‌کند و درخواست می‌کند که رضایت بدهند تا پدرش آزاد شود. در سکانس پایانی فیلم، مادر مقتول نشان داده می‌شود؛ در حالی که پس از صحبت‌های امیرعلی آرام آرام اشک‌هایش جاری می‌شود. (به نقل از ویکیپدیا)

مشاهده و دانلود فیلم سینمایی دهلیز دوبله عربی به لهجه لبنانی

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 5 / 5. تعداد رأی: 1

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید