شب بخیر به عربی لهجه شامی

شب بخیر به عربی لهجه شامی
در این پست می‌خوانید:

موضوع آموزش امروز نحوه گفتن شب بخیر به عربی لهجه شامی است. البته شب بخیر به عربی عامیانه دیگر نیز با کمی تفاوت به همین شکل است. لهجه شامی از جمله لهجه های عامیانه زبان عربی است که زیر مجموعه لهجه سوری، لبنانی، اردنی و فلسطینی را شامل می شود.

البته لازم به ذکر است این که لهجه سوری، لبنانی، اردنی و … جزئی از خانواده لهجه شامی هستند به این معنی نیست که همه آنها به یک شکل صحبت شده و یکسان هستند. مطمئنا تفاوت هایی وجود دارد اما این امر باعث نمی شود شما با یادگیری لهجه لبنانی نتوانید به لهجه سوری صحبت کنید. بلکه تفاوت ها بخش کمی از آنها را شامل می شود که مشکل زیادی ایجاد نمی کند.

نکته دیگر این است که رابطه زبان عربی فصیح با لهجه های عامیانه عربی به خیال اشتباه مردم ما مثل رابطه زبان فارسی با مثلا لهجه اصفهانی یا شیرازی و قمی نیست که تنها تفاوتشان فقط نوع تلفظ باشد. بلکه علی رغم اشتراکاتی که در زبان عربی فصیح و لهجه عامیانه عربی وجود دارد، تفاوت های لغوی نیز وجود دارد.

برای روشن تر شدن نوع کاربرد عربی فصیح و لهجه عامیانه می توانید درباره در مطلب «تفاوت لهجه عربی با زبان عربی فصیح» اطلاعات بیشتری به دست آورید.

شب بخیر به عربی لهجه شامی به صورت زیر بیان می شود که در ادامه آن می توانید فایل صوتی را برای یادگیری تلفظ صحیح آن گوش کنید. البته شب بخیر به عربی عامیانه گشورهای دیگر نیز با کمی تفاوت به همین شکل انجام می شود.

همچنین در ادامه آموزش شب بخیر به عربی لهجه شامی پاسخ هایی که می توان به طرف مقابل داد را آورده ایم تا از آن در جواب شب بخیر به عربی عامیانه استفاده کنید.

شب بخیر به عربی لهجه شامی   

تُصْبَح على خير(مذکر)
 تُصْبَحي على خير (مؤنث) 
تُصْبَحو على خير (جمع)
شب بخیر 

درجواب شب بخیر به عربی عامیانه می توانیم بگوییم: 

وإنتَ بْخير (مذکر) 
وإنتِ بْخير (مؤنث)
شب شما هم بخیر

همچنین در جواب می توانیم بگوییم:

وإنْتَ مِن أَهْلُه. (مذکر)
وإنْتِ مِن أَهْلُه. (مؤنث)   
شب شما هم بخیر

با پیوستن به اینستاگرام آموزش مکالمه عربی شب بخیر به عربی لهجه شامی و آموزش های مشابه را ببینید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 4.7 / 5. تعداد رأی: 10

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید