3000 ضرب المثل عربی به لهجه مصری

3000 ضرب المثل عربی به لهجه مصری

کتاب الأمثال العامية أحمد تيمور باشا شامل ضرب المثل های عامیانه عربی به لهجه مصری از بهترین فرهنگ ضرب المثل های عربی به لهجه مصری است که توسط احمد تیمور پاشا تدوین شده است.

 این کتاب فرهنگ شامل بیش از 3 هزار ضرب المثل مصری است، که خلاصه ای است از آنچه وی در طول سالها از اقوال و امثال مصریان زمان خود و قبل از خود جمع آوری کرده است.


احمد تیمور پاشا کیست؟

احمد تیمور پاشا (به عربی: أحمد تيمور باشا و به انگلیسی: Ahmed Tawfik Taymour Pasha)  (۱۸۷۱–۱۹۳۰) ادیب و تاریخ‌نگار مصری بود. 

احمد تیمو پاشا در قاهره زاده شد و هنگامی که س ه‌ماهه بود، پدرش اسماعیل بن محمد درگذشت، خواهرش عایشه او را تربیت کرد. نخستین آموزش‌ها را در مدرسه فرانسوی فراگرفت و ادبیات را نزد علمای روزگارش خواند. در بیست و نه سالگی، همسرش درگذشت و دیگر ازدواج نکرد. 

در کتابخانه‌های شخصی خود گوشه‌ گیر شد. در ۱۳۴۰ق/۱۹۲۱م فرزندش محمد تیمور درگذشت. منابع کتابخانه شخصی او ۱۹۵۲۷ جلد بود که ۸۶۷۳ مورد، نسخه‌های خطی را شامل می‌شود. این کتابخانه به وصیت او در سال ۱۹۳۲ به دارالکتب المصریه اهدا شد و عنوان «خزانه تیموریه» برگرفت.

فرهنگ لغت آنلاین عربی به عربی «المعجم العربي الجامع»


جستجوی آنلاین در 3000 ضرب المثل عامیانه مصری

سایت ترجمه و فرهنگ لغت آنلاین عربی به عربی «المعجم العربي الجامع» در اقدامی شایسته تمام محتوای عربی کتاب ضرب المثل های استخراج و در قالب معجم امثال عامیانه مصری در دسترس عموم قرار داده است.

معجم و دیکشنری ضرب المثل های عامیانه به لهجه مصری شامل 3000 ضرب المثل به لهجه مصری است که گنجینه ای بی نظیر در میان کتب ضرب المثل عربی به شمار می رود.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 4.5 / 5. تعداد رأی: 2

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید