کتاب آموزش عربی «المحادثة الفارسية للعرب»

کتاب آموزش عربی «المحادثة الفارسية للعرب»

کتاب آموزشی المحادثه الفارسیه للعرب مجموعه ای از متون فارسی با ترجمه عربی است که برای دانشجویان عرب زبان رشته زبان و ادبیات فارسی تدوین شده است و لغات کاربردی و مهم آن در بخش پاورقی به زبان عربی ترجمه شده است.

کتاب آموزشی المحادثه الفارسیه للعرب، تألیف دکتر مصطفی احمد البکور دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است؛ اگر چه این کتاب به عنوان کتابی آموزشی برای آموزش زبان فارسی به عرب زبانان تألیف شده، اما با توجه به لغات کاربردی که در بخش پاورقی به زبان عربی ترجمه شده، برای علاقمندان به یادگیری مکالمه عربی نیز بسیار مفید است.

کتاب آموزشی المحادثه الفارسیه للعرب
کتاب آموزش عربی المحادثه الفارسیه للعرب

متن کتاب المحادثه الفارسیه للعرب به زبان فارسی بوده و شامل مطالبی است که داستان دو خواهر و برادر سوری را بیان می کند که به تهران آمده اند تا زبان فارسی را از محیط یاد بگیرند. آنان در تهران با دختری ایرانی آشنا می شوند و به جاهای دیدنی در تهران سفر می کنند. سپس دختر ایرانی به سوریه می رود و سفر آنها در دمشق ادامه می یابد.

سفر این دانشجویان به مناطق مختلف تهران و دمشق و گفتگو در زمینه های مختلف باعث شده لغات، اصطلاحات و عبارات کاربردی در کتاب ذکر شود که ترجمه هر کدام به زبان عربی نیز در دسترس است.

چاپ اول کتاب المحادثه العربیه للعرب در سال 2021 توسط المرکز الدیمقراطی العربی منتشر شده است و هم اکنون نسخه پی دی اف pdf آن از سایت عربیفا قابل دانلود است.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 4.3 / 5. تعداد رأی: 12

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید