چگونه با یادگیری عربی کسب درآمد کنیم؟

چگونه با یادگیری عربی کسب درآمد کنیم؟
در این پست می‌خوانید:

با ترجمه عربی فارسی، آموزش مکالمه عربی، تدریس خصوصی کنکور 1400، تولید محتوای عربی یا یادگیری عربی استخدام شده و درآمد میلیونی کسب کنید.

اگر فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات عرب یا مترجمی زبان عربی هستید و هنوز شغلی ندارید و در جایی استخدام نشده اید این مطلب را بخوانید.

اگر آقا و خانم هستید و زبان عربی بلد نیستید تا آخر این مقاله با عربیفا همراه باشید تا بدانید چگونه با یادگیری زبان عربی به درآمد ماهیانه برسید.

معرفی بازار کار رشته زبان و ادبیات عرب و مترجمی زبان عربی

  • يكي‌ از مهمترين‌ و اساسي‌ترين‌ مراكز جذب‌ فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌، وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ است‌. شما مي توانيد به عنوان معلم عربي به استخدام آموزش و پرورش در بياييد.
  • تدريس در موسسات و مراكز خصوصي كه اهتمام به آموزش زبان عربي دارند.
  • فارغ‌التحصيلاني‌ كه‌ زبان‌ عربي‌ را خوب‌ فرا گرفته‌اند و بر آن مسلط هستند، مي‌توانند در آزمون‌هاي‌ اداره‌ فني‌ قوه‌ قضائيه‌ شركت‌ كرده و در صورت‌ موفقيت‌ به‌ عنوان‌ مترجم‌ رسمي‌ دادگستري‌ مجوز تأسيس‌ دارالترجمه‌ را بگيرند؛ البته‌ دايره‌ اين‌ كار بسيار محدود است‌ و هر ساله‌ قوه‌ قضائيه‌ به‌ تعداد محدودي‌ از متقاضيان‌ مجوز مي‌دهد.
  • به عنوان مترجم در سفارت خانه هاي كشورهاي عربي، وزارت خانه هاي كشور و همچنين مترجم و رايزن فرهنگي در سازمان حج و زيارت.
  • كار در دفتر روزنامه ها، نشريات، مجلات و موسسات فرهنگي و پژوهشي، به عنوان مترجم و محقق.
  • ترجمه متون و كتب عربي؛ بازار كتاب‌ ما نياز مبرمي‌ به‌ مترجماني‌ دارد كه‌ به‌ زبان‌ عربي‌ و كار ترجمه‌ مسلط‌ باشند.
  • فارغ التحصيلان اين رشته، با تحصيل در مقاطع بالاتر (ارشد و دكترا) مي توانند بازار كار خود را وسيع تر كنند (مانند تدريس در دانشگاه و …).

چگونه با یادگیری زبان عربی درآمد میلیونی کسب کنیم؟

۱. یک کسب و کار عربی راه اندازی کنید

لازم نیست یک شرکت یا دارالترجمه عربی تاسیس کنید تا از طریق اینترنت درآمد میلیونی کسب کنید.

شما به یک کانال تلگرام، اینستاگرام یا … دیگری نیاز دارید که بتوانید مهارت خود در زبان عربی را به صورت آنلاین به مردم ارائه دهید.

کم کم خواهید توانست مشتریانی برای خود دست و پا کنید و به درآمد ماهانه ثابت برسید و حتی کسب و کار اینترنتی خو را توسعه دهید.

البته انتظار نداشته باشید که در چند ماه اول به تمام خواسته های خود دست پیدا کنید و این امر نباید امیدتان را از شما بگیرد.

۲. در یک شرکت ترجمه یا تدریس عربی استخدام شوید

در دوره ای که اغلب شرکت ها یا دار الرترجمه های رسمی عربی برای ترجمه متون عربی به نیروی دورکار نیاز دارند، این فرصت را غنیمت شمرید.

به عنوان مترجمه زبان عربی به فارسی و بالعکس در یک شرکت ترجمه خوب مثل ترنس نت، ترجمیک، رایت می یا … استخدام پاره وقت شوید و از فرصت دورکاری بهره ببرید.

این گونه برای خود وقت اضافه خریده اید تا به کارهای دیگرتان بپردازید یا حتی در شرکت های ترجمه عربی دیگری استخدام شده و کسب درآمد اینترنتی کنید.

۳. با تدریس زبان عربی درآمد میلیونی داشته باشید

کانال ها و پیج های زبان عربی زیادی در تلگرام و اینستاگرام فعالیت می کنند و از طریق تدریس مکالمه زبان عربی یا ترجمه متون از عربی به فارسی یا فارسی به عربی درآمد اینترنتی کسب می کنند.

کسب درآمد اینترنتی میلیونی با زبان عربی
چگونه با یادگیری زبان عربی کسب درآمد کنیم؟

4. استخدام راننده آقا و منشی خانم مسلط به عربی

با توجه به همسایگی ایران با کشورهای عربی ثروتمند، شرکت های گردشگری و توریسم درمانی زیادی در ایران و تهران وجود دارد که نیاز مبرم به مترجم زبان عربی دارند.

استخدام راننده عرب زبان یا استخدام همراه مسلط به زبان عربی برای همراهی بیمار عرب زبان در شرکت های گردشگری سلامت فرصت مغتنمی است که با یادگیری مکالمه به زبان عربی محقق می شود.

بانوان و خانم‌ها نیز می توانند پس از تسلط نسبی به مکالمه زبان عربی به لهجه عراقی، لهجه خلیجی، شامی و لهجه عمانی و … به عنوان ویزیتور و منشی در هتل ها، مهمانسراها، بیمارستان ها و شرکت های مختلف گردشگری و درمانی به راحتی استخدام شوند و درآمد ماهیانه با مزایای مربوطه باشند.

زبان عربی بلد نیستم! باید چکار کنم؟!

اگر زبان عربی نمی دانید اصلا نگران نباشید، می توانید در دوره آنلاین مکالمه عربی به لهجه شامی ما شرکت کرده و پس از گذراندن دوره آنلاین لهجه شامی (سوری، لبنانی، اردنی و فلسطینی) مهارت لازم را کسب کنید. البته لازم به ذکر است کسب مهارت در هر زمینه ای به میزان تلاش و علاقه خود شخص بستگی دارد.

اکثر زبان آموزان سایت عربیفا افرادی هستند که یا یک فرصت شغلی با زبان عربی پیدا کرده اند و یا می خواهند با یادگیری مکالمه عربی جایگاه خود را در شغل خود تثبیت کنند. شما نیز با یادگیری خوب مکالمه عربی می توانید به راحتی استخدام شوید و یا کار فعلی خود را رونق ببخشید.

لهجه شامی چیست؟

لهجه شامی خانواده بزرگی است که لهجه سوری، لبنانی، اردنی و فلسطینی را در بر می گیرد و محبوبترین لهجه عربی به شمار

البته اگر به زبان عربی علاقه مند نیستید این راه را فراموش کنید و مهارت هایی که در خود می بینید را پرورش دهیدو با کمک آن در شرکتی استخدام شوید یا برای خودتان کاری دست و پا کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 5 / 5. تعداد رأی: 5

دیدگاه‌ها ۵
ارسال دیدگاه جدید