عطسه کردن به زبان عربی

عطسه کردن به زبان عربی

عطسه نوعی واکنش دفاعی بدن به مواد محرک تنفسی می باشد یا برای جلوگیری ازالتهاب مجاری تنفسی و یا برای دفع ترشحات در هنگام بیماری است. در آموزش امروز عربیفا عطسه کردن به زبان عربی را یاد می گیریم.

در فرهنگ‌های مختلف، اطرافیان فرد عطسه کننده در لحظه وقوع عطسه با عبارت‌هایی دوستانه سلامتی و نیکبختی فرد را خواستار می شوند. در زبان فارسی این پاسخ با عبارت “عافیت باشد” بیان می شود.

یک عطسه علامت صبر است. درجوابش می‌گویند عافیت باشه؛ و برای شکستن صبر هفت صلوات باید فرستاد. دو عطسه علامت جخد (جهد) است. باید تعجیل کرد. در فرهنگ عامه ایرانی برخی اوقات عطسه کردن فرد با واقعی ناخوش مرتبط می‌کردند و همراه با لفظ عافیت باشد، از او می‌خواهند کمی صبر کند و کاری که قبل از عطسه مشغول آن بوده را با کمی تأخیر انجام دهد.

از خرافات مرتبط با عطسه آن بوده فرد باید پس از عطسه کردن، کفش‌های خود را لنگه‌ به لنگه بپوشد یا برای جلوگیری از خطر محتوم در کفش‌های خود نمک بریزد.

در بیشتر فرهنگها اطرافیان در پاسخ به کسی‌ که عطسه کرده، آرزوی سلامتی‌ و برآورده شدن آرزوها را با لفظی دوستانه ارائه می کنند.

  • در زبان فارسی بعد از عطسه کردن، به فرد عطسه کننده عبارت “عافیت باشد” را استفاده می‌کنند و در پاسخ “سلامت باشید” را می‌گویند.
  • در زبان انگلیسی‌ بعد از عطسه کردن، به فرد عطسه کننده عبارت “God Bless You” به معنی‌ “خدا تو را حفظ کند” می‌گویند.
  • در زبان عربی‌ “صحة” و در فرهنگ اسلامی، “يرحمكم الله” به معنی‌ “پروردگار شما را رحمت کند” به کسی‌ که عطسه کرده گفته می‌شود. توصیه شده که فرد عطسه کنند پروردگار را پس از عطسه شکر کند.
  • در فرانسوی پاسخ به عطسه با لفظ à vos souhaits به معنی‌ “آرزوهایت برآورده شود” صورت می‌گیرد.
  • در زبان محلی ایرلندی “sláinte” به معنی‌ “سلامتی خوب” به فرد عطسه کنند گفته می‌شود.
  • در آلمانی‌ “Gesundheit” به معنی‌ “سلامتی” به فرد عطسه کننده گفته می‌شود.
  • در عبری پاسخ به عطسه با لفظ “לבריאות” به معنی‌ “سلامتی” صورت می‌گیرد.
  • در ایتالیایی اطرافیان salute و در اسپانیایی salud به معنی‌ “سلامتی” به کسی‌ که عطسه کرده می‌گویند. (به نقل از ویکیپدیا)

عطسه کردن به زبان عربی

عربیفارسی
العُطَاس، العَطسعطسه کردن

مثال به زبان عربی:

 لَا تُؤَدّي عَمَليَّةُ اَلْعَطَسِ إِلَى تَوَقُّفِ القَلْبِ.

ترجمه فارسی:

 عطسه کردن به ایست قلبی منجر نمی شود.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 5 / 5. تعداد رأی: 5

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید