7 راز یادگیری زبان عربی از طریق فیلم

 7 راز یادگیری زبان عربی از طریق فیلم
در این پست می‌خوانید:


اگر از رفتن به کلاس یا خواندن کتاب خسته شده اید، هیچ چیز بهتر از یادگیری زبان عربی از طریق فیلم نیست. اما سؤال اینجاست که آیا یادگیری زبان عربی از طریق فیلم ممکن است؟

فتح یک زبان خارجی زمانی که بین فرهنگ زبان آموز و فرهنگ آن زبان تفاوت وجود دارد کار آسانی نیست. بنابراین، حتی هنگام تماشای یک فیلم برای یادگیری زبان عربی، شما با مشکل مواجه خواهید شد، زیرا نمی توانید بفهمید بازیگر چه می گوید یا چه منظوری دارد، حتی اگر توضیحات را به درستی شنیده باشد.

بدیهی است که می توان دریافت که اگر فقط از کتاب یاد بگیرید، هنگام برقراری ارتباط به راحتی گیج می شوید. هنگام تماشای یک فیلم، شخصیت ها احساساتی مانند غم و اندوه، عصبانیت، تعجب یا شادی را بیان می کنند و شما به راحتی می توانید معنای موقعیت را حدس بزنید. بنابراین، برای اینکه در زبان عربی خوب باشید، باید تفاوت های ظریف کلمات را درک کنید.

در اینجا چند راز وجود دارد که به شما کمک می کند زبان عربی را از طریق فیلم ها آسان تر یاد بگیرید، از جمله دریافت کلمات، عبارات جدید، حدس زدن معنای کلمات با تکیه بر زمینه و موارد دیگر.

1. فیلم مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

اگر فیلمی را بر اساس معرفی دوستان خود انتخاب کنید و آن را دوست نداشته باشید، یادگیری خسته کننده خواهد بود و نمی توانید تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که با همین کار، می تواند برای دیگران موفقیت به ارمغان بیاورد اما ممکن است برای شما نباشد.

2. انتخاب فیلم در سطح زبان خود

 به عنوان مثال، برای مبتدیان (مبتدی) باید کارتون ها و فیلم هایی با دیالوگ های ساده و کوتاه تماشا کنید، زیرا نزدیک و قابل درک هستند.

3. استفاده از دفترچه یادداشت

یک فیلم عربی انتخاب کنید و وقتی کلمه ای را می شنوید برایتان جالب است اما معنی آن را نمی فهمید، می توانید آن را یادداشت کنید و در گروه های آموزشی که عضوش هستید، با اعضا درباره معنی آن صحبت کنید.

یا مهم تر از آن وقتی کلمه، جمله یا اصطلاح مهم و کاربردی را می شنوید آن را یادداشت کنید تا به مرور آن را تمرین کنید و در مکالمات خود بگنجانید. چون مشاهده فیلم بدون استفاده از جملات آن، هیچ فایده ای در تقویت مکالمه زبان عربی شما نخواهد داشت.

4. عبارات کوتاه را به خاطر بسپارید

گاهی اوقات، ممکن است چیزی را بشنوید که در فیلم ها برایتان جالب باشد، مانند اصطلاحات، عبارات یا کلمات عامیانه:

مرحبا.. شو عم تعمل؟ شو أخبارك؟!
سلام.. چیکار داری میکنی؟ چه خبر؟
(لهجه لبنانی و سوری)

برای مثال اینها عباراتی هستند که در زبان عربی لهجه لبنانی و سوری (شامی) استفاده می شوند. سعی کنید آنها را تکرار کنید و از لحن بازیگر فیلم تقلید کنید. اگر در این راه پشتکار داشته باشید، زبان عربی را بسیار سریع یاد خواهید گرفت.

5. زیرنویس را مشاهده نکنید. 

پس از تماشای فیلم با یک یا دو زیرنویس (یا بیشتر اگر واقعاً محتوا را درک نمی کنید)، می توانید برای بررسی آنچه می شنوید زیرنویس را خاموش کنید. این مرحله بسیار دشوار است و اجرای آن ساده نیست، اما اگر پشتکار داشته باشید، خواهید دید که شنوایی شما بهبود می یابد.

6. استفاده از پخش کننده ویدیو

پخش کننده هایی مانند VLC، KM player، POT player، MX player به شما امکان می دهد سرعت پخش فیلم را سریعتر یا آهسته تر تنظیم کنید. این کار برای گوش دادن صحیح و اصولی، مفید است.

7. سخت نگیرید

اگر نمی توانید کلمه ای را بشنوید و آن را نادیده بگیرید اشکالی ندارد. هدف شما این نیست که یک فیلم عربی یک ساعته را تا آخر مشاهده کنید و همه داستان را متوجه شوید. بلکه حتی اگر لازم باشد باید یک دقیقه از یک فیلم را بارها و بارها برای خود تکرار کنید تا از کلمات و عباراتی که بازیگران می گویند سردرآورید.

اگر جایی از فیلم را حتی با تکرار متوجه نشدید، عیب ندارد؛ در این حالت باید با حوصله سراغ دقایق بعدی و بعدی بروید.

با این حال، مهمترین چیز این است که فیلم‌هایی را پیدا کنید که با سطح فعلی زبان عربی شما مطابقت داشته باشند و حتما جملات و کلماتی که یاد می گیرید را در تمرینات خود گنجانده و با صدای بلند تکرار و استفاده کنید.

ما قبلا چند فیلم عربی برای تقویت مکالمه لهجه لبنانی و سوری (شامی) معرفی کرده ایم پس نگران پیدا کردن فیلم عربی نباشید. اگر فیلم دیگری به سایر لهجه های عربی نیاز دارید در بخش کامنت مطرح کنید.

اگر شما هم تجربه ای از نحوه یادگیری زبان عربی با فیلم دارید در قسمت کامنت بگویید تا به این مقاله اضافه کنیم.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید