+25 سایت آموزش رایگان مکالمه عربی در منزل

+25 سایت آموزش رایگان مکالمه عربی در منزل
در این پست می‌خوانید:

با در هم آمیختن علم و فناوری شما می توانید به صندلی خود تکیه دهید و چای بنوشید و به یادگیری و آموزش رایگان مکالمه عربی در منزل بپردازید.

در حقیقت، تعداد زیادی دوره‌­ آنلاین زبان عربی وجود دارد، که ممکن است دانستن اینکه از کجا شروع کنیم دشوار باشد. چگونه می ­توان فهمید کدام منابع عربی برای شما مناسب است؟

اینجاست که این مقاله به کمکتان می‌­آید. ابزار­های یادگیری و آموزش رایگان مکالمه عربی در منزل بی شماری را برای یافتن بهترین­‌ها مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بیایید نگاهی به این منابع و کلاس­های مکالمه عربی رایگان بیاندازیم.

پادکست‌ها و برنامه­‌های رادیویی رایگان برای یادگیری مکالمه عربی

پادکست روشی عالی برای یادگیری مکالمه عربی در منزل است. شما می­توانید آن را با خود به هر کجا که می­روید، ببرید؛ به هنگام سفر، زمانی که به مغازه می­روید، یا در حالی که کارهای خانه را انجام می­دهید، می­توانید به آنها گوش کنید.

در این لیست، من پادکست‌های عربی‌ای را انتخاب کرده‌­ام که کلاس­های گام به گام عربی را ارائه می­دهند و یا عربی را آنگونه که در دنیای واقعی صحبت می­شود آموزش می­دهند.

با لیست زیر می‌توانید پادکست عربی مورد نظر خود را انتخاب کنید:

  • ArabicPod101 یک پادکست رایگان برای یادگیری زبان عربی در 3 ماه است. ثبت نام رایگان است، و مقدار قابل توجهی از پادکست‌های عربی، برای هر سطحی از فرآیند زبان که هستید، در این وب سایت برای شما وجود دارد. شما یک دوره آزمایشی رایگان یک هفته‌­ای برای آزمایش دروس در تمام سطوح مهارت را دریافت می­کنید. پس از آن، باید هزینه دروس پیشرفته­‌تر و موارد اضافی را بپردازید.
  • Language Transfer یک دوره زبان عربی محبوب است که برای یادگیری سریع طراحی شده است. این پادکست شبیه به روش معروف میشل توماس است.
  • TuneIn شما می­توانید به رادیوی بسیاری از کشور­های عربی زبان در TuneIn گوش دهید. چند شبکه رادیویی را بر اساس زبانی که می­خواهید یاد بگیرید امتحان کنید، ببینید کدام یک توجه شما را جلب می­کند.
  • Forvo یک مکان عالی برای گوش دادن به کلمات عربی است که توسط یک بومی صحبت شده است. این وب سایت یک پایگاه داده‌ی بزرگ دارد و مرجع خوبی برای تلفظ است.
  • LanguageGuide.org مجموعه­‌ای مناسب از واژگان عربی به همراه صوت آنها است.

یوتیوب: ویدیوهای آموزش مکالمه عربی در یوتیوب

سایت یوتیوب یک فضای بسیار عالی برای یادگیری زبان عربی بصورت آنلاین است. ویدئو دارای مزایای بیشتری در امر آموزش است و شما می­توانید حالات چهره، زبان بدن و دیگر جنبه­‌های غیر­کلامی زبان عربی را با ویدیو مشاهده کنید.

کانال­ های زیر چند ساعت رایگان برای دروس عربی را در اختیار شما قرار می­ دهند:

  • ArabicPod101: علاوه بر دروس رایگان که در برنامه رادیویی ارائه می ­شوند، ArabicPod101 دارای یک کانال عالی YouTube با ساعت­ها محتوای رایگان است.
  • Easy Arabic من این کانال را دوست دارم زیرا فرهنگ­ها و محتوای محلی بسیاری را به شما ارائه می­دهد. در این سری، میزبان­ها در خیابان­های قاهره و مصر قدم می­زنند و با افرادی که در آنجا ملاقات می­کنند، مصاحبه می­کنند. این یک راه عالی برای شنیدن طرز گفتار عرب­های واقعی است. شما عبارات مکالمه­ای عربی را یاد می­گیرید و مهارت شنیداری خود را بهبود خواهید بخشید.
  • Learn Arabic with Maha ماها یک معلم زبان عربی محبوب در یوتیوب است. کانالش ده­ها فیلم کوتاه و سرگرم کننده دارد.
  • Learn Arabic with Zakaria: کارتون­های انیمیشنی کم حجم، روشی جالب برای یادگیری زبان عربی هستند. هدف این کانال بچه­‌ها هستند، اما برای هر فرد مبتدی نیز می­تواند ایده آل باشد.
  • Learn Lebanese Arabic with Hiba Najem: اگر علاقه‌ ­مند به یادگیری زبان عربی لبنانی هستید، این کانال از اهمیت خاصی برخوردار است. در حال حاضر بیش از 75 درس دارد.

هنگامی که شما یادگیری زبان عربی را شروع می­کنید، دنبال کردن دوره ساختاری عربی می­تواند برایتان مفید باشد. در اینجا سه ​​دوره رایگان عربی مورد علاقه‌­ام وجود دارد:

  • Live Lingua: می­توانید از بین بیش از 54 دوره رایگان در گویش­های مختلف در Live Lingua انتخاب کنید، که پایگاه داده­‌ای از کتاب­های آموزشی Peace Corps و  FSI و موارد صوتی است.
  • Madinah Arabic دارای دو دوره آنلاین رایگان برای زبان آموزان عربی است – یکی برای کسانی که هنوز حروف الفبا را نخوانده‌­اند و دیگری برای کسانی است که می­توانند بخوانند. که MSA (زبان مدرن و استاندارد عربی) را آموزش می­دهد.
  • BBC Languages یک معرفی فوق العاده برای زبان عربی به همراه ویدیو و یک عالمه موارد دیگر است.

برنامه های رایگان آموزش مکالمه عربی

استفاده از اپلکیشن یک روش مفید برای یادگیری یک زبان جدید هستند، مخصوصا برای کسانی که مبتدی هستند و می‌خواهند در اوقات مرده‌ی خود مکالمه عربی را در منزل یا محل کار بیاموزند.

  • Memrise و Anki (برای iOS، برای اندروید و برای همه سیستم‌ عاملهای دیگر) سیستم­های فلش کارتی هستند که می­توانید از آن برای ساخت دسته واژگان عربی خود استفاده کنید. شما همچنین می­توانید دسته­‌هایی که قبلا توسط کاربران دیگر ایجاد شده­‌اند را دانلود کنید. نسخه ویندوز Anki، مانند نسخه اصلی Memrise رایگان است.

دانلود رایگان نرم افزار آموزش زبان عربی Memrise learn languages premium

  • Duolingo یک اپلیکیشن محبوب یادگیری زبان است که به شما هم واژگان عربی و هم دستور زبان عربی را معرفی می­کند. این اپلیکیشن پلت فرمی بازی مانند دارد، بنابراین برای یادگیری سرگرم کننده است.
  • Drops به شما کمک می­کند لغات عربی خود را بسازید. با نسخه رایگان برنامه، شما فقط پنج دقیقه زمان مطالعه در روز را دارید. اما می­توانید کار­های زیادی را در آن پنج دقیقه انجام دهید.
  • Clozemaster یکی دیگر از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان عربی است که با استفاده از سیستم cloze (پر کردن جاهای خالی) به شما کمک می­کند تا به واژگان جدید زبان عربی تسلط یابید.

منابع مکالمه عربی آنلاین و رایگان برای زبان آموزان عربی پیشرفته

MOOC (دوره­های آنلاین حجیم یا Massive Open Online Courses) نه تنها دوره‌­های مکالمه زبان عربی را ارائه می­دهند، بلکه دوره­های دیگری در عربی را نیز ارائه می­دهند. اگر می­خواهید از زبان عربی برای یادگیری بیشتر در مورد چیزی که به آن مشتاق هستید استفاده کنید، این دوره‌های آموزشی در زبان عربی می­تواند یک راه مفید برای انجام دو کار در یک زمان باشد.

  • Coursera: در حال حاضر چهار دوره عربی، و بیش از 40 زیر عنوان در زبان در Coursera وجود دارد.
  • EdX: مانند Coursera است، و دوره‌­هایی را ارائه می­دهد که زبان عربی را آموزش می­دهند. در حال حاضر، آنها یک دوره در Human Rights دارند، اما افزوده شدن دوره­های بیشتری در آینده، همیشه امکان پذیر است.

ویدیوسازهای معروف دنیای عرب زبان در یوتیوب

­ویدیوسازهای عربی همه چیز را از کمدی گرفته تا مد و غذا را پوشش می­دهند، بنابراین مطمئن باشید که یوتیوب تمامی موضوعاتی را که به آنها علاقه دارید را پوشش می ­دهد.

در اینجا برخی از موارد مورد علاقه­‌ام را می‌توانید بخوانید:

  • Noor Stars: کانال نور استارز یکی از مشهورترین ویدیوسازهای عربی زبان در یوتیوب است. او موضوعاتی چون سبک زندگی و مد و آرایش را پوشش می‌­دهد.
  • Shady Srour: با فیلم‌­های کمدی و نقل قولهایش شناخته شده است، شیدی یکی از محبوب‌ترین یوتیوبرهای زبان عربی است.
  • EyshElly: این کانال دارای یک میزبان است که به زبان عربی شبه جزیره‌­ای (عربستان سعودی) سخن می­گوید. ویژگی آن بررسی کلیپ‌های پر بیننده‌ی روز، نمایش­های کوتاه کمدی و غیره است.
  • Njoud نجود کلیپ‌هایی را نشان می‌دهد که موضوعات متفاوتی دارند.
  • Laila Mourad: این کانال برای کسانی است که علاقمند به تناسب اندام یا مسافرت هستند. لیلا زندگی روزمره، روال سفر و تمرین خود را در این کانال پخش می­کند.
  • MjrmGames این کانال موضوعات متفاوتی از جمله فیلم و بازی را پوشش می‌دهد.
  • The Saudi Reporters، برادران دوقلوی عربستانی هستند که در کانالشان چالش‌هایی را سر راه میزبانهایشان قرار می‌دهند. این کانال پر از نمایشنامه‌های کمدی است.

دیگر موارد خواندنی رایگان به زبان عربی

موارد رایگان دیگری نیز برای خواندن به زبان عربی وجود دارد که در زیر دو مورد آن را معرفی کرده‌ایم.

  • Wikipedia: برای خواندن مقالات کوتاه به زبان عربی از ویکی پدیا استفاده کنید.
  • LingQ یک سیستم یادگیری آنلاین محبوب است که به شما کمک می­کند تا از طریق خواندن، واژگان جدید را یاد بگیرید. ثبت نام رایگان است، اما اگر می­خواهید از آن برای دراز مدت استفاده کنید، باید برنامه پولی را انتخاب کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 4.5 / 5. تعداد رأی: 11

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید