بهترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی در 10 گام

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی در 10 گام
در این پست می‌خوانید:

حتما شما نیز برنامه های زیادی دارید که یادگیری مکالمه زبان عربی یکی از آن هاست و می پرسید چگونه زبان عربی را یاد بگیریم و بهترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی چیست؟

 احتمالا بین کار یا مدرسه، دانشگاه، باشگاه، خانواده، دوستان، مشاغل دیگر درگیر هستید و با این حال به دلایلی اکنون تصمیم گرفته اید که با یادگیری زبان عربی یک چالش کاملا جدید را تجربه کنید و ترس تمام وجود شما را فرا گرفته چون لابد نمی دانید باید چگونه زبان عربی را یاد بگیریم؟ 

ما در سایت عربیفا به شدت توصیه می کنیم که اصلا نگران نباشید چون زبان عربی هم مثل بسیاری از زبان های دیگر است و نباید خود را با افسانه های ترسناک قدیمی درباره سخت بودن زبان عربی شکنجه و آزار دهید. 

به این دلیل که امروز مثل هر موضوع دیگر ساختار آموزش مکالمه زبان عربی نیز دچار تغییر و تحول شده و شما می توانید به سادگی آن بخش از زبان عربی را یاد بگیرید که به آن نیاز دارید نه آن بخش هایی که دیگر استفاده نمی شوند و منسوخ شده اند.

خواه برای صحبت کردن با همسر عرب زبان یا یک سفر کاری در آینده، یا صرفاً به دلایل دیگر تصمیم به یادگیری و آموزش مکالمه زبان عربی گرفته اید و باید در سریعترین زمان ممکن با زبان عربی ارتباط برقرار کنید تا بتوانید به راحتی به مکالمه زبان عربی مسلط شوید.

شاید مطالب زیر نیز در آموزش مکالمه زبان عربی برای شما مفید باشد:

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی در 10 گام
بهترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی

چگونه زبان عربی را یاد بگیریم؟

5 روش اساسی وجود دارد که بدانیم چگونه زبان عربی را یاد بگیریم. این رویکردها شامل یادگیری از طریق غوطه وری کامل عربی، یادگیری از طریق ترجمه، یادگیری مبتنی بر قواعد عربی، یادگیری مبتنی بر ارتباطات و یادگیری مبتنی بر لغات عربی است.

هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. گرچه توجه به این نکته مهم است که آنچه برای یک زبان آموز مکالمه زبان عربی سریع است، برای دیگری همیشه سریع نیست؛ اما یک روش وجود دارد که اغلب بهترین و سریعترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی در نظر گرفته می شود. گذرنامه خود را آماده کنید، زیرا وقت غوطه ور شدن در زبان عربی است.

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی غوطه وری است

اما غوطه وری در زبان عربی چیست و با آن چگونه زبان عربی را یاد بگیریم؟ رویکرد غوطه وری به نوبه خود، شما را در زبان و فرهنگ عربی غوطه ور می کند. 

غوطه وری زبانی در زبان عربی برای یادگیری مکالمه عربی شامل مسافرت کردن به یک کشورعرب زبان، گذراندن مدت زمان طولانی در آنجا و گذراندن زندگی روزمره به زبان عربی است.

 یک روش جایگزین برای یادگیری سریع مکالمه زبان عربی، رویکرد غوطه وری شخصی است؛ و این به معنی است که ما با دوست یابی در فضای مجازی مثل اینستاگرام یا تلگرام یا فیسبوک و دوست شدن با کسی که به صورت مادرزادی به زبان عربی صحبت می کند، یاد خواهیم گرفت چگونه زبان عربی را یاد بگیریم.

مزایای رویکرد غوطه وری در زبان عربی

برای کسانی که مطالعه رسمی را دوست ندارند و اهل کتاب نیستند، اما وقت و پس انداز زیادی دارند، می خواهند یک زبان را در محیط طبیعی خود یاد بگیرند و افرادی بلند پرواز هستند ، غوطه وری بهترین و سریعترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی است! اما با این روش چگونه زبان عربی را یاد بگیریم؟

غوطه وری زبانی علاقمندان به یادگیری و آموزش مکالمه زبان عربی را مجبور به استفاده روزمره از این زبان می کند، به آنها کمک می کند تا با زبان مادری ارتباط برقرار کنند و دانش ارزشمندی در مورد فرهنگ عربی به آنها می آموزد.

 علاوه بر این مرحله یادگیری مکالمه زبان عربی را در مدت زمان بسیار کوتاهی پشت سر می گذارند. غوطه وری بدون شک یکی از بهترین و سریعترین روش های یادگیری مکالمه زبان عربی است.

معایب رویکرد غوطه وری در زبان عربی

گرچه نمی توان انکار کرد که غوطه وری احتمالاً سریعترین راه و روش یادگیری مکالمه زبان عربی است، اما بدون شک پیچیده ترین و پرهزینه ترین آنها است. 

برای بسیاری، یادگیری مکالمه زبان عربی از طریق غوطه وری بهترین راه برای یادگیری زبان عربی یا آسان ترین و سریعترین راه برای یادگیری مکالمه زبان عربی نیست. چون این روش گران و وقت گیر است و نیازی به گفتن نیست که استرس زا است. اگرچه بیشترعرب زبانان بومی از شما استقبال می کنند و در اولین تماس شما با این زبان به شما کمک می کنند، اما موانع ارتباطی اولیه و شوک فرهنگی می تواند بسیار استرس زا و حتی ترسناک باشد.

اما بیایید کمی صادق باشیم: همه ما و البته بخش عظیمی از ما وقت، پول و آزادی لازم برای ترک همه چیز و سفر به دبی، سفر به عمان، لبنان، سوریه، اردن یا مصر برای یادگیری مکالمه زبان عربی را نداریم.

 

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی در 10 گام

خوشبختانه، با این وجود، روش هایی وجود دارد که ما می توانیم زبان عربی را سریعاً از طریق غوطه وری از شهرهای خود در تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، قم، آذربایجان، تبریز و … مکالمه زبان عربی را یاد بگیریم و حتما می پرسید چگونه بدون سفر به دبی، عمان یا لبنان ممکن است زبان عربی را یاد بگیریم؟

10 تا از بهترین و سریعترین روش های یادگیری مکالمه زبان عربی:

1. یک یار تمرینی مکالمه زبان عربی پیدا کنید. 

اگر واقعاً می خواهید بدون ترک خانه و بدون پرداخت هزینه خود را در زبان عربی غرق کنید، باید یک یار تمرینی برای یادگیری مکالمه زبان عربی پیدا کنید تا به طور منظم با او صحبت کنید. یک یار تمرینی مکالمه نیازی به معلمی ندارد، بلکه باید یک عرب زبان بومی باشد که مایل باشد به شما در تمرین مکالمه عربی کمک کند.

چگونه یک یار تمرینی برای مکالمه زبان عربی پیدا کنیم؟

  • اگر در کانال تلگرامی آموزش مکالمه زبان عربی عضو هستید از مدیر کانال بخواهید گروه های عربی را که در زمینه آموزش مکالمه عربی فعالیت می کنند را به شما معرفی کند. سپس با عضویت در گروه های عربی در تلگرام فعالیت کنید و با اعضا دوست شوید و اعضای فعال را بشناسید و به آن ها نزدیک شوید و از آن ها بخواهید با هم به زبان عربی تکلم کنید.
  • در اینستاگرام عضو شوید و با کمی جستجو با افراد عرب زبان ارتباط برقرار کنید و تقاضای کمک کنید.
  • از طریق فیسبوک هم می توانید با افراد عرب زبان ارتباط برقرار کنید و با آن ها به تکلم عربی بپردازید.

2. به زبان عربی خرید کنید.

فروشگاه ها و مارکت های عربی را در اینترنت جستجو کنید و فروشگاه های مورد استفاده خود را پیدا کنید. این مکان ممکن است یک بازار مواد غذایی محلی، یک فروشگاه رفاه، کافی شاپ و غیره باشد. برای اینکه لغات محلی را به خوبی یاد بگیرید در اینترنت به این مکان ها مراجعه کنید و مثل یک شهروند عرب در میان کالاهای مختلف که به اسامی عربی هستند بچرخید و لغات جدید به زبان عربی یاد بگیرید و در مکالمه زبان عربی از آن ها استفاده کنید.

مهم‌ ترین سایت‌ های خرید آنلاین به زبان عربی:

سایت خرید آنلاین نون Noon
سایت خرید آنلاین نون Noon

3. به این مراکز بروید.

در جامعه خود به دنبال افرادی باشید که به زبان عربی شما تکلم می کنند. به مراکز آموزش مکالمه عربی، اماکن زیارتی در مشهد مقدس یا قم، کلینیک های توریسم درمانی، خدمات مهاجرت، کلاس های آموزش زبان عربی یا حتی کلاس های آموزش مکالمه زبان فارسی و اماکن تفریحی توریستی شهر خود بروید و مطمئنا با گردشگرانی که به زبان عربی تکلم می کنند روبرو خواهید شد سپس با آن ها انس بگیرید. اینها همه روشهای عالی برای ملاقات با برخی از عرب زبان ها بومی است که هم مکالمه زبان عربی را با آن ها تمرین کنید و هم با پیشرفتتان به خودتان اعتماد به نفس بدهید.

4- به وسایل خانه برچسب بزنید.

 آیا می خواهید منظم شوید و مهارت های مکالمه زبان عربی خود را همزمان تقویت کنید؟ لابد می پرسید با برچسب ها چگونه زبان عربی را یاد بگیریم؟ 

اما این یک راه آزمایش شده برای یادگیری یک زبان جدید است. بر روی چیزهایی که مرتباً استفاده می کنید، برچسب هایی به زبان عربی بزنید و قبل از اینکه متوجه شوید دایره لغات عربی شما وسیع تر خواهد شد.

5. تنظیمات زبان خود را تغییر دهید.

شما در یک شهر عربی زندگی نمی کنید، اما تغییر دادن زبان کامپیوتر، لپ تاپ وموبایل شما نیازی به سفر به دبی یا لبنان ندارد! با تغییر تنظیمات کامپیوتر، موبایل، دوربین و یا تلویزیون به زبان عربی ، روزانه خود را در این زبان غوطه ور کرده و لغات و اصطلاحات فنی به زبان عربی را یاد بگیرید.

6. فیلم عربی تماشا کنید

به جای خوابیدن روی مبل و کاناپه و تماشای تکرا فیلم یوسف علیه السلام، مختارنامه یا مردان آنجلس، یک فیلم تلویزیونی یا برنامه و مستند به زبان عربی برای تماشا پیدا کنید حتی می توانید دوبله عربی فیلم یوسف، مختارنامه و امثال آن را از اینترنت پیدا کنید و تکرار آن را به زبان عربی تماشا کنید. 

می توانید با کمی جستجوی آنلاین زیرنویس های عربی فیلم های سینمایی معروف را پیدا کنید  یا از دوستان عربی بومی چند پیشنهاد بگیرید. این گونه می توانید هنگام تماشای برنامه های انگلیسی یا فارسی مورد علاقه خود، آن فیلم را با زیرنویس عربی تماشا کنید (این کار در هنگام شروع یادگیری مکالمه زبان عربی بسیار خوب است).

ما فهرستی از سایت های دانلود فیلم، کارتون و مستندعربی را برایتان آماده کرده ایم:

دانلود فیلم و سریال های عربی (فصیح و لهجه):

دانلود کارتون به زبان عربی:

دانلود برنامه مستند به زبان عربی

7- از وقایع و اخبار عربی مطلع باشید.

 یکی از بهترین راه ها و روش ها برای غوطه وری زبانی این است که بدانید در مورد چه چیزی به زبان عربی تکلم کنید. اخبار عربی داغ و وقایع روز در کشورهای عرب زبان را دنبال کنید و خواهید دید نه تنها قادر خواهید بود مکالمات عالی را به زبان عربی انجام دهید، بلکه با لغات عربی مفید و دانش فرهنگی ارزشمند نیز آشنا خواهید شد.

برنامه و اپلیکیشن های اخبار عربی برای اندروید و آیفون:

8. یک خاطره به زبان عربی بنویسید.

 در حالی که با نوشتن خاطره به زبان عربی مهارت های زبانی خود را تقویت می کنید، لحظه لحظه زندگی خود را ماندگار کنید. از این نوشتن خاطره عربی می توان برای نوشتن داستان کوتاه، صحبت در مورد روز خود یا به سادگی در یادگیری مکالمه زبان عربی استفاده کرد.

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی در 10 گام
بهترین روش یادگیری مکالمه زبان عربی

9. به زبان عربی خوش بگذرانید.

 زبان عربی را بخشی از سرگرمی های خود قرار دهید. اگر دوست دارید مطالعه کنید، کتاب عربی با موضوعات علمی، داستان کوتاه، رمان به زبان عربی دانلود کنید و بخوانید (کتاب های کودکان یک روش عالی برای شروع برای مبتدیان است)، اگر دوست دارید به موسیقی گوش دهید، آهنگ های عربی دانلود کنید. 

اگر دوست دارید آواز بخوانید، به زبان عربی آواز بخوانید. اگر دوست دارید بازی های ویدیویی انجام دهید، هنگام بازی، بازی ها را به زبان عربی جستجو کنید یا اخبار بازیکنان عرب زبان مثل محمد صلاح را دنبال کنید. بازی های کامپیوتری عربی را با دیگر زبان آموزان عربی بازی کنید. حتی می توانید به دنبال وبلاگ ها، سایت ها و فیلم های عربی مرتبط با سرگرمی های خود باشید.

سایت های معروف دانلود کتاب صوتی عربی:

10. یادداشت برداری کنید

هر آنچه درباره آموزش تکلم عربی یاد می گیرید در یک دفترچه یادداشت کنید ولی آنها را بلا استفاده نگذارید. اصطلاحات مهمی را که در هیچ دیکشنری عربی یافت نمی شوند را حتما در آن دفترچه بنویسید. اصطلاحاتی را که به سختی و به طور اتفاقی به آن دست پیدا کرده اید. البته فراموش نکنید باید به طور مرتب از آن اصطلاحات و لغات عربی در آموزش و فرایند یادگیری مکالمه زبان عربی استفاده کنید تا به فراموشی سپرده نشود. به وسیله یادداشت برداری در طی آموزش مکالمه زبان عربی کم کم یک دیکشنری شخصی از اصطلاحات عربی کمیاب برای خودتان خواهید داشت و این یک گنج بزرگ است.

11. رادیو عربی گوش کنید

گوش دادن به رادیو عربی یکی از دیگر راه های عالی و مفید برای یادگیری زبان عربی است. در ادامه دو برنامه کاربردی برای گوش دادن به رادیوهای عربی معرفی می کنیم.

در این دو رادیو ابتدا کشورهای عربی مورد نظر را انتخاب و رادیوهای محلی را انتخاب و گوش کنید. برای استفاده نیاز به vpn خواهید داشت.

اگر شما هم راهی دارید که در تسهیل آموزش مکالمه زبان عربی می تواند راه گشا باشد در کامنت برای ما بنویسید تا به این مطلب افزوده شود.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 4.7 / 5. تعداد رأی: 66

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید