+10 فیلم عربی برای تقویت عربی شامی (لهجه سوری و لبنانی)

+10 فیلم عربی برای تقویت عربی شامی (لهجه سوری و لبنانی)
در این پست می‌خوانید:

دانلود فیلم عربی به لهجه سوری و لبنانی (لهجه شامی) یکی از راه‌های آموزش عربی و تقویت زبان عربی با فیلم است. سایت عربیفا در ادامه به معرفی 10 فیلم عربی به لهجه سوری و لهجه لبنانی می‌پردازد.

لهجه شامی خانواده بزرگی است که شامل لهجه سوری، لبنانی، اردنی و فلسطینی می‌شود.

بیش از 10 فیلم عربی برای تقویت زبان عربی به لهجه سوری و لهجه لبنانی (لهجه شامی)

تماشای فیلم و سریال عربی یکی از بهترین راه‌های یادگیری و تقویت زبان عربی است. اگر دنبال فیلم و سریال‌ عربی برای تقویت زبان عربی هستید این + 10 فیلم عربی را از دست ندهید.

برای مشاهده برخی لینک ها روشن بودن VPN الزامی است.

1. فیلم عربی «الكندوش»

الکندوش یک درام به لهجه سوری است که در دهه سی قرن گذشته اتفاق می‌افتد و داستان آن درباره مردی با نفوذ و داستان عاشقانه او با زنی بیوه است.

2. فیلم عربی «سوق الحرير 2»

داستان این فیلم عربی (لهجه سوری) در حدود دهه‌های پنجاه و شصت در شهر دمشق حول محور دو برادر به نام‌های عمران (بسام کوسا) و غریب یا عبدالله (سلوم حداد) در جریان است.

غریب حافظه خود را در اثر یک تصادف از دست داده و زندگی او طور دیگری پیش می‌رود و اختلافات آنها شروع می شود. این سریال ادامه سریال «سوق الحریر 1» است.

3. فیلم عربی «باب الحارة 11»

وقایع قسمت یازدهم فیلم عربی باب الحاره در زمان اشغال سوریه توسط فرانسه در سال 1945 اتفاق می‌افتد و آن را به یک فیلم هیجان انگیز تبدیل می‌کند. سریال باب الحاره یک فیلم عربی به لهجه سوری است.

4. فیلم عربی «بروكار 1 و 2»

این سریال عربی به لهجه سوری است. فیلم بروکار 2 دنباله بروکار 1 است و داستان کارگرانی را روایت می‌کند که به اردوگاه فرانسوی‌ها حمله کرده‌اند و اینک تحت تعقیب اشغالگران فرانسوی هستند.

5. فیلم عربی «على صفيح ساخن»

وقایع این فیلم عربی (لهجه سوری) در پایتخت سوریه، دمشق، اتفاق می‌افتد؛ یک خانواده سوری متشکل از سه برادر به نام‌های هلال، هند و هانی برای فرار از جنگ به آلمان مهاجرت می‌کنند، اما برای زندگی در سوریه بازمی‌گردند.

6. فیلم عربی «حارة القبة»

این فیلم عربی به لهجه سوری و یک درام اجتماعی سوری است. داستان فیلم درباره امانتی است که پدر «ابو العز» قبل از مرگش به ابو العز می‌دهد و او باید این امانت را به وصیت پدرش، یک سال بعد باز کند.

7. فیلم عربی «خريف العشاق»

سریال عربی خریف العشاق یک مجموعه تلویزیونی درام سوری است که در 30 قسمت در رمضان سال 2021 پخش شد. سه مرد جوان تصمیم به ازدواج می‌گیرند تا رویای ساده خود را دنبال کنند، اما با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که ممکن است مثل کابوسی باشد که می‌تواند آنها را نابود کند.

8. فیلم عربی «شتي يا بيروت»

این فیلم عربی به لهجه لبنانی است که در ژانر هیجانی، به انتقام دو برادر می پردازد که نماینده خیر و شر هستند.

9. فیلم عربی «2020»

این فیلم مشترک لبنانی سوری، داستانی پلیسی است که درگیری بین ارتش لبنان، نیروهای امنیتی و قاچاقچیان مواد مخدر را به تصویر می‌کشد.

10. فیلم عربی «للموت»

این فیلم عربی محصول مشترک لبنان و سوریه است؛ وقایع این فیلم حول محور دو زن جوان به نام‌های ریم و سحر است که به دلیل آوارگی و بی سرپناهی در شرایط سختی بزرگ می‌شوند. ریم و سحر که توسط پدرش مورد تجاوز قرار گرفته، هر دو در یتیم خانه زندگی می‌کنند، اما برای رهایی از فقر و گذشته از آنجا فرار می‌کنند و برای پول از مردان ثروتمند کلاهبرداری می کنند تا اینکه سحر با هادی، جوانی ثروتمند ازدواج می‌کند و پس از آن اتفاقات و درگیری‌ها آغاز می‌شود.

11. فیلم لبنانی «بردانة انا»

بردانه انا، یک سریال عربی به لهجه لبنانی است که به برخی مشکلات اجتماعی می پردازد.

12. فیلم لبنانی «بالصُدفَة»

فیلم «الصدفه» به لهجه لبنانی است. داستان این فیلم عربی، زندگی یک تاجر موفق را به تصویر می کشد که کیفش توسط یک نوجوان به سرقت می رود، و زندگیش دگرگون می شود. این تاجر تصمیم می گیرد که او را به چنگ بیاورد تا اینکه به یکی از زاغه ها می رسد و این موضوعی است که منجر به تحول شدید زندگی او می شود.

13. فیلم لبنانی «يوم إيه يوم لاء»

«یوم ایه یوم لا» یک فیلم کمدی عربی به لهجه لبنانی است. با نزدیک شدن زمان ازدواج «سحر» و نامزدش، ترس او از ازدواج بیشتر می شود و …

14. فیلم لبنانی «صالون زَهرَة»

اتفاقات فیلم صالون زَهرَة در یک قاب عاشقانه پیش می رود که با یک درام کمدی سبک آمیخته شده است. این فیلم عربی به لهجه لبنانی است و داستانهای معاصر زنان و روابط آنها با مردان و دوستان را روایت می کند، و در بخشی از آن، انفجار بندر بیروت و آسیب های ناشی از آن از جمله آسیب های وارده به سالن زهره نمایش داده می شود.

15. فیلم لبنانی سوری «خمسة ونُص»

فیلم عربی «خمسه و نُص» به لهجه لبنانی، سوری بوده و داستان آن حول محور تاجری است که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه برادرش، به زادگاهش آمده که در ادامه عاشق پزشک متخصص تومورهای سرطانی در بیمارستان بیروت می شود.

16. فیلم لبنانی «لا حکم علیه»

سریال «لا حکم علیه» به لهجه لبنانی است. داستان این سریال عربی درباره جوانی است که به اتهام قتل مادر و نا پدری خود به حبس ابد محکوم شده است.

برای سهولت در دانلود فیلم‌ ها پیشنهاد می‌ کنیم از دستگاه لپ تاپ یا کامپیوتر برای باز کردن صفحات استفاده کنید. نصب بودن دانلود منیجر روی سیستم ویندوزی شما می تواند به صورت خودکار لینک های دانلود را شناسایی و کار را برای شما آسان تر کند.

💡 راهنمای دانلود فیلم‌های عربی

روش اول:
وی پی ان خود را فعال کنید و روی لینک‌هایی که به سایت‌های عربی هدایت می‌شود، کلیک کرده و تمامی قسمت‌های سریال‌های معرفی شده را در صفحات مربوط به هر فیلم، تماشا و دانلود کنید.

روش دوم:
برای دانلود هر کدام از این فیلم و سریال عربی، نام آن را از همین صفحه کپی کرده و بعد از عبارت «تحميل مسلسل …» در گوگل جستجو کنید.

مثال: برای دانلود فیلم عربی «للموت»، به صورت زیر در گوگل سرچ کنید:
تحميل مسلسل للموت

(حتما با کیبورد عربی تایپ کنید!)

راهنمای جستجوی فیلم عربی در گوگل - عربیفا
راهنمای جستجوی فیلم عربی در گوگل – عربیفا

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین رتبه: 4.4 / 5. تعداد رأی: 28

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید